Συνέντευξη στην φίλη μου Ανδρομάχη Μπακοπούλου και στο pressmedoll.gr έδωσε ένας φίλος από τα παλιά. ΑΠό την εποχή των προσκόπων και του Προτύπου Γυμνασίου, ο Αντώνης Δεμαρτίνος. Την παραθέτω αυτούσια:
"Ο έμφυτα ευγενής και φιλικός Iταλοπατρινός σχεδιαστής, στυλίστας, διακοσμητής και δημιουργός βιτρινών Antonio De Martino, όπως ομολογεί αφοπλιστικά ο ίδιος στο PRESSME DOLL, είναι ευάλωτος στο ωραίο. Kαι πώς να μην είναι; Με αφετηρίες ζωής και καριέρας την Πάτρα, τη Φλωρεντία και την Αθήνα, εργαζόταν για χρόνια ως επικεφαλής ντεκορατέρ των βιτρινών των Notos Galleries, ενώ βάζει την αισθητική του σφραγίδα σε πολλά καταστήματα, σπίτια, χώρους εστίασης, σε επιδείξεις μόδας και φωτογραφίσεις περιοδικών.
Εχει συνεργαστεί με διάφορες εταιρείες και σχεδιαστές (Palatino, If Ganas, Artisti Italiani, Orama Anthology, The Mall Athens κ.α. ) σε επίπεδο ανάδειξης προιόντων και χορηγιών και ταξιδεύει διαρκώς εκτός συνόρων παρακολουθώντας τη μόδα και τη διακόσμηση. Με έδρα το Κολωνάκι, μπορείς να τον “πετύχεις” παντού στην Αθήνα για δουλειά, με πυρετώδες 24ωρο. Εμείς τον ρωτήσαμε για όσα έζησε δίπλα στον μύθο της ιταλικής μόδας Gianni Versace, για τις κορυφαίες βιτρίνες και τα labels που τον συγκινούν διεθνώς και βέβαια για καθημερινές αγάπες, διεξόδους κι αδυναμίες… Κι έτσι μαγικά βρεθήκαμε μαζί με τη φοβερή και τρομερή Donatella, να τρώμε παγωτό στο Piazzale Michelangelo και να δοκιμάζουμε ταγιέρ της Coco Chanel.
Ποιά είναι η σχέση σου με την Πάτρα και πού κινείσαι όταν βρίσκεσαι εδώ;
Γεννήθηκα στην Πάτρα, αλλά διατηρώ την ιταλική υπηκοότητα αφού υπάρχουν οικογενειακές ιταλικές ρίζες. Σαν παιδί έπαιζα στην πλατεία Ολγας, ήμουν μαθητής στο Πρότυπο Λύκειο και η οικογένειά μου ήταν εμπορική και καλλιτεχνική, ζωγράφοι όλοι-πατέρας, μητέρα, αδελφός -ενώ διατηρούσαν και κατάστημα διακόσμησης και γκαλερί στην πόλη. Ολοι τους μένουν εδώ στην Πάτρα, όπου όποτε μπορώ επιστρέφω κι εγώ για να απολαύσω το σπίτι στο Ρίον και τις βόλτες μπροστά στη θάλασσα, να χαζέψω τη Γέφυρα, να χαρώ τη ζωντάνια της Ρήγα Φεραίου.
Φλωρεντία και Αθήνα. Πού σε πετυχαίνει κανείς εκεί;
Τη Φλωρεντία, την ξέρω καλύτερα κι από την Πάτρα, αφού σπούδασα εκεί αρχιτεκτονική στην Αccademia Cappiello Ιnstituto και διακόσμηση βιτρίνας στο Corso di Ostruzione Professionale.Eπιστρέφω για επαγγελματικούς λόγους κάθε τόσο, “ρουφώντας” τις ομορφιές της. Εκεί πηγαίνω στο Ibo στη Santa Croce, πίνω τον καφέ μου στο περίφημο Gilly στο κέντρο, θαυμάζω τα εκπληκτικά καταστήματα, τρώω στο εξαιρετικό ιταλικό Golden View στο Ponte Vechio και οπωσδήποτε παγωτό στο πανοραμικό Piazzale Michelangelo. Στην Αθήνα είμαι επίσης άνθρωπος του κέντρου με αφετηρία την Πατριάρχου Ιωακείμ στο Κολωνάκι. Μου αρέσει ο περίπατος στους εμπορικούς δρόμους με στάσεις σε μαγαζιά με προσωπικότητα, ευχαριστιέμαι τις γεύσεις στο Malconis και το Fresh, όποτε μπορώ πηγαίνω στο γθιαπωνέζικο Coi στο Σύνταγμα ή στο καφέ μέσα στο Μουσείο της Ακρόπολης. Αγαπώ την Βασιλίσσης Σοφίας με τις αρχοντικές πολυκατοικίες και τα δρομάκια της Πλάκας όπου νιωθω τουρίστας. Δεν ξενυχτάω, προτιμώ ένα προσεγμένο φαγητό με καλό σέρβις και καλή κουβέντα με φίλους.
Πώς βρέθηκες στο ατελιέ του Gianni Versace; Μίλησέ μας για όσα έζησες εκεί και πως ήταν αυτός ο θρυλικός ντιζάινερ από κοντά
Ημουν αριστούχος στη σχολή μου στη Φλωρεντία και με έστειλαν για πρακτική στο ατελιέ του Versace στο Μιλάνο. Εγινα κάτι σαν το δεξί του χέρι, βοηθός του στυλίστα του. Μαζί με τον ίδιο και τη σχεδιαστική του ομάδα διαλέγαμε υφάσματα, ελέγχαμε πατρόν, κόψιμο των ρούχων, παρευρισκόμασταν στα κάστινγκ. Εκεί τότε γινόταν μια επανάσταση. Στα τέλη του ’80 δούλευαν μοναδικές τεχνικές, χρησιμοποιούσαν λέιζερ και πλέγμα αλουμινίου, ένωναν δέρμα με καουτσούκ, πράγματα που δε γίνονταν πουθενά. Σαν στυλ ο Versace αγαπούσε πολύ τα αποκαλυπτικά, εντυπωσιακά και “φορτωμένα” ρούχα με έμπνευση της πόρνες της Καλαβρίας, αυτό άλλωστε το έλεγε και ο ίδιος. Δημιουργούσε για γυναίκες με ειδικό σωματότυπο, τουλάχιστον στα βραδινά του. Εννοείται πως τότε κυκλοφορούσαν γύρω μας τοπ μόντελς, σαν σούπερ μάρκετ, σχεδόν δε δίναμε σημασία. Ο Versace από κοντά ήταν πολύ καλωσυνάτος, γλυκός και αφάνταστα δημιουργικός. Είχε όμως υψηλές απαιτήσεις από τους συνεργάτες του γιατί ήξερε τί ήθελε. Εγώ στενοχωριόμουν απο τη συμπεροιφορά της αδελφής του Donatella που είχε διαρκώς δυσάρεστη, υποτιμητική συμπεριφορά και τον καταπίεζε διαρκώς. Ημουν ακόμα στο Μιλανο, όταν τον δολοφόνησαν στη βίλα στο Μαιάμι. Μετά έφυγα από τον οίκο και γύρισα στην Ελλάδα, εξαιτίας ενός έρωτα που κατέληξε σε άτυχο αρραβώνα. Εάν είχα μείνει θα είχα κάνει καριέρα στη μόδα, σκέφτομαι αναδρομικά. Είχα πολλές επαφές πλέον, είχα “δικτυωθεί” εκεί.
Πώς αποφάσισες να ακολουθήσεις το επάγγελμα του διακοσμητή;
Από μικρός γνώριζα ήδη πως το να κινούμαι σε όμορφους χώρους και να φροντίζω ενδυματολογικά την οικογένεια μου και τους γύρω μου, ήταν αυτό που ήθελα να κάνω. Αυτό που δεν γνώριζα τότε είναι πως αυτό λέγεται styling και διακόσμηση. Οντας όμως μέλος καλλιτεχνικής οικογένειας, μου ήταν εύκολο να βρω τον δρόμο ώστε να σπουδάσω αυτό που αργότερα θα ερωτευόμουν επαγγελματικά, την διακόσμηση.
Ποιές δουλειές, παλιότερες και πρόσφατες θα ξεχωρίζες στην πορεία σου;
Θα μπορούσα να ξεχωρίσω μερικές δημιουργίες μου αν δεν θεωρούσα την κάθε δουλειά, την κάθε συνεργασία μοναδική. Έτσι είναι δύσκολο πχ. να συγκρίνω μια δουλειά σε σπίτι ενός φίλου με μια επίδειξη μόδας.Αναμφισβήτητα όμως θα μπορούσα να ξεχωρίσω την συνεργασία με τα πολυκαταστήματα Notos Galleries, όπου ήταν ένας χώρος που μου επέτρεψε να δημιουργήσω θεματικές καλλιτεχνικές και εμπορικές ταυτόχρονα βιτρίνες.Ακόμη, ξεχωριστό κομμάτι στην καριέρα μου είναι οι διακοσμήσεις σε σπίτια στα περίχωρα τις Φλωρεντίας, όπου το περιβάλλον και η επαφή με τα θέλω των ιδιοκτητών έδεσαν μοναδικά για την δημιουργία υπέροχων σπιτιών.
Εχεις δημιουργήσει ένα δικό σου αισθητικό στίγμα; Tί επιδιώκεις ως δημιουργός “εικόνων” που κεντρίζουν τον καταναλωτή;
Ο κάθε άνθρωπος στην πορεία της ζωής του δημιουργεί ένα δικό του στίγμα. Έτσι και εγώ θεωρώ πως στην δουλειά μου υπάρχουν αρκετά στοιχεία που μπορούν να την διαφοροποιήσουν από άλλους συναδέλφους. Πολλοί πελάτες μου αλλά και φίλοι μου λένε πως μέσα από την δουλειά μου μπορούν να δουν εμένα. Αυτό είναι κάτι που δύσκολα μπορώ να το διακρίνω αλλά το πιστεύω γιατί πάντα δίνω και κάτι από την ψυχή μου.Βασική επιδίωξη στις δημιουργίες μου μπορώ να πω πως είναι το άρτιο αποτέλεσμα. Ο καταναλωτής να καταλάβει πως μια εικόνα μπορεί να είναι σωστή και άρτια μόνο όταν συνδυαστούν όλα τα επιμέρους κομμάτια της, σωστά.Ακόμη, θα πρέπει να καταλάβουμε όλοι πως κάθε πράγμα θα πρέπει να γίνεται με συναίσθημα για να μπορέσουμε να το υποστηρίξουμε και να μας υποστηρίξει.
Υπάρχουν σήμερα τάσεις στις εμπορικές βιτρίνες διεθνώς; Θα θέλαμε κάποια παραδείγματα εμπορικών χώρων που φημίζονται γι αυτές
Η βιτρίνα δεν είναι μόδα, δεν είναι ένα καλούπι που μπορεί να δημιουργήσει μια τάση. Είναι μια δημιουργία που βασίζεται στο brand, στο υλικό που υπάρχει προς αξιοποίηση και προώθηση, και στην προσωπικότητα που θέλουμε να ορίσουμε ως προς τον πελάτη καταναλωτή. Γι αυτό πολλές φορές βιτρίνες καταστημάτων μετατρέπονται σε ένα κομμάτι της πόλης στην οποία βρίσκονται ή και το αντίθετο. Ολόκληρα οικοδομικά τετράγωνα να συμμετέχουν διαδραστικά στην βιτρίνα ενος πολυκαταστήματος. Ωστόσο υπάρχουν χώροι ιδίως στο Λονδίνο και την Νέα Υόρκη που οι βιτρίνες τους αποτελούν πάντα κάτι μοναδικό και πρωτοποριακό. Τα Ηarrords του Λονδίνου κατα καιρούς έχουν ζωντανέψει παραμύθια, έχουν μετατρέψει τις βιτρίνες τους σε βαγόνια τρένου, ενώ το πολυκατάστημα Bedford Goodman στην Νέα Υόρκη, που θεωρώ οτι οι βιτρίνες του είναι στην κορυφή του κόσμου, κάθε φορά θα μας εκπλήξει με κάτι μοναδικό.
Στην προσωπική σου ζωή ποιές ειναι οι υλικές και καταναλωτικές σου “αδυναμίες”;
Προσπαθώ πολύ κάποια στιγμή να μεγαλώσω και να ”μαζευτώ”, αλλά αυτό είναι κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τον χαρακτήρα μου. Το ίδιο ισχύει και για τις καταναλωτικές μου αδυναμίες. Αν και είμαι ευάλωτος στο ωραίο και το προσεγμένο, γνωρίζω ποια πως η κατανάλωση και η απόκτηση υλικών αγαθών πλέον των αναγκαίων θα σου δημιουργήσει περισσότερες αδυναμίες, από τις ανάγκες που πιθανόν θα καλύψουν. Βέβαια αν μιλάμε για ένα ιδιαίτερο ζευγάρι παπούτσια ή ένα μοναδικό αξεσουάρ…. τότε θα πρέπει να το ξανασυζητήσουμε.
Δημοσιεύεις εκπληκτικές fashion φωτογραφίες. Ποιοί σχεδιαστές σε γοητεύουν περισσότερο και ενδεχομένως σε έχουν επηρεάσει;
Γοητεύομαι πάντα από τους ανθρώπους που δημιουργούν. Πιστεύω πως η μόδα είναι τέχνη και δημιουργία και όχι η πρώτη ύλη για εμπόριο. Mετά τη θητεία μου στον Versace επηρεάστηκα βαθιά. Άλλοι σχεδιαστές που με γοητεύουν είναι η Coco Chanel της οποίας το όνομα είναι αρκετό για να οριστεί ένα ζευγάρι παπούτσια, ένα ταγέρ, ένα άρωμα, μία ολόκληρη εμφάνιση. Προσδίδει prestige, ποιότητα, άμεμπτο γούστο και αλάνθαστο στιλ. Την θεωρώ μια υπογραφή αρτιότητας.
Ο Υves Saint Laurent ήταν ο άνθρωπος που άλλαξε για πάντα την εικόνα της γυναίκας, απελευθερώνοντάς την από την αιχμαλωσία του παραδοσιακού, αμιγώς γυναικείου ρούχου. Έφερε επανάσταση, ντύνοντας τις γυναίκες με παντελόνια, ζιβάγκο και ρούχα σαφάρι. Ακόμη, ήταν ο εμπνευστής των σι θρου τοπ, της γραμμής«τραπέζιο», των ποπ αρτ συνόλων.
Υπάρχουν και σύγχρονοι δημιουργοί όπως οι Dolce & Gabbana που συνδυάζουν όμορφα το κλασικό ιταλικό στιλ με μοντέρνες γραμμές και σχέδια. Δημιουργούν πάντα “τάση” και αξίζει να παρακολουθείς κάθε βήμα τους.
Στην Ελλάδα υπάρχουν βιτρίνες που διαφέρουν; “Προσπαθούν” τα καταστήματα;
Η ελληνική αγορά έχει πληγεί σοβαρά από την περίοδο της κρίσης και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τα καταστήματα να δώσουν βάση σε θέματα σχετικά με την βιωσιμότητα τους παρά στην βιτρίνα και την εταιρική τους ταυτότητα προς τον καταναλωτή. Σιγά σιγά όμως αυτό το σκηνικό ανατρέπεται, όχι απαραίτητα γιατί οι επιχειρήσεις ξεπέρασαν τον κίνδυνο αλλά γιατί η βιτρίνα είναι αναπόσπαστο κομμάτι του καταστήματος και πάντα βοηθά στην πώληση που είναι ο στόχος των καταστημάτων.Εκτός από ένα ή δυο πολυκαταστήματα, αυτή την στιγμή δεν υπάρχουν ιδιαίτερες και θεματικές βιτρίνες στην Ελλάδα αλλά βλέπω πως υπάρχει μια στροφή των επιχειρηματιών στο να εμπιστευτούν επαγγελματίες στο χώρο της βιτρίνας με πολύ καλά αποτελέσματα.
Τί σημαίνει για σένα ομορφιά;
Η ομορφιά βασικά πρέπει να χωρίζεται σε εσωτερική και εξωτερική. Η ταπεινότητα είναι ομορφιά, παρόλο που δεν είναι και τόσο διαδεδομένη στη δική μου δουλειά. Η ασφάλεια και η αυτοεκτίμηση είναι ομορφιά. Η προσωπική σχέση με το Θεό είναι ομορφιά, γιατί όταν ξέρεις πως σε αγαπάει και σε δέχεται τότε νοιώθεις ασφάλεια και αυτοεκτίμηση στη ζωή σου.
-Ομορφιά είναι να ξέρουμε τι μας ταιριάζει: Ο κάθε άνθρωπος έχει διαφορετική προσωπικότητα και τον εκφράζουν διαφορετικά πράγματα και στιλ. Εάν είμαστε απολύτως ξεκάθαροι τι μας ταιριάζει μπορούμε να ακολουθήσουμε τις αντίστοιχες συμβουλές ομορφιάς.
-Ομορφιά είναι να ξέρουμε τον τρόπο να φροντίζουμε τον εαυτό μας:Όσες μεθόδους ομορφιάς κι αν ακολουθήσουμε, εάν δεν μάθουμε να φροντίζουμε πραγματικά τον εαυτό μας, τα αποτελέσματα δεν θα είναι τα επιθυμητά.
- Ομορφιά είναι να είμαστε ευχαριστημένοι και συμφιλιωμένοι με την εμφάνισή μας:Το να προσπαθούμε να αλλάξουμε την εξωτερική μας εμφάνιση, επειδή θεωρούμε ότι θα μας άρεσε να ήμασταν κάπως αλλιώς είναι λάθος. Η εξωτερική εμφάνιση κάθε ανθρώπου είναι μοναδική και διαφορετική και αυτό που θα μας αποδώσει είναι να προσπαθούμε να την κάνουμε καλύτερη και όχι να προσπαθούμε να μοιάσουμε σε κάτι άλλο, που δεν είμαστε πραγματικά εμείς.
-Ομορφιά είναι ό,τι μας κάνει να αισθανόμαστε όμορφοι.
Εχεις κάποια διέξοδο απο την πίεση της επαγγελματικής ρουτίνας και των προβλημάτων που μπορεί να προκύπτουν;
Ξεφεύγω και παίρνω δύναμη και φώτιση στο μοναστήρι του Ταξιάρχη στο Μανταμάδο Μυτιλήνης. Πιστεύω πολύ σε αυτόν και στη θαυματουργή εικόνα του Αρχάγγελου από χώμα και αίμα, που με βοηθάει και με στηρίζει. Επισκέπτομαι τη μονή τέσσερις-πέντε φορές το χρόνο και συχνά συνοδεύομαι από φίλους, προσεύχομαι και ανάβω κεριά για πολύ κόσμο. Είναι μια διέξοδος για μένα, άλλαξε η ζωή μου από τη στιγμή που πρωτοπήγα εκεί.
- See more at: http://pressmedoll.gr/o-antonio-de-martino-mila-gia-vitrines-moda-omorfia-ke-ton-gianni-versace/#sthash.6ngC6fmB.dpuf
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου