Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2014

Ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος σε πασίγνωστη Πατρινή


Ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος για το αδίκημα της απιστίας σε βάρος δυο πρώην στελεχών του ΟΚΑΝΑ ασκήθηκε από την εισαγγελία διαφθοράς με παραγγελία της εισαγγελέως κατά εγκλημάτων διαφθοράς, κυρίας Ελένης Ράικου. Ειδικότερα, η δίωξη για απιστία στην υπηρεσία με αντικείμενο μεγαλύτερο από 120.000 ευρώ στρεφόμενη κατά του δημοσίου (κακούργημα) ασκήθηκε σε βάρος της Πατρινής πρώην προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΚΑΝΑ Μελπωμένης Μαλλιώρη και του πρώην γενικού διευθυντή ΟΚΑΝΑ Δημητρίου Πλατανιά.

Η εν λόγω υπόθεση έφτασε στην Δικαιοσύνη έπειτα από αναφορά που είχε καταθέσει στην εισαγγελία του Αρείου Πάγου η πρώην υφυπουργός Υγείας Ζέτα Μακρή. Με αφορμή την αναφορά διατάχθηκε έρευνα από την οποία, προέκυψε ότι κονδύλι του υπουργείου Υγείας που διατέθηκε στον ΟΚΑΝΑ (και) για τη δημιουργία μονάδων απεξάρτησης στα νοσοκομεία, διατέθηκε για την κάλυψη της μισθοδοσίας του προσωπικού του εν λόγω οργανισμού.

Πιο συγκεκριμένα, όπως διαπιστώθηκε από την έρευνα που διενήργησε ο επίκουρος εισαγγελέας κατά της διαφθοράς Αντώνης Ελευθεριάνος στις 17 -5 - 2011 υπογράφηκε προγραμματική σύμβαση μεταξύ του ΚΕΕΛΠΝΟ και του ΟΚΑΝΑ με αντικείμενο: Την υλοποίηση του εθνικού σχεδίου καταπολέμησης των ναρκωτικών στο πλαίσιο ελέγχου της διασποράς της νέας γρίπης και λοιπών λοιμωδών νοσημάτων, την δημιουργία 17 νέων κέντρων υποκατάστασης και παρακολούθησης της υγείας των χρηστών σε όλη την επικράτεια με διάρκεια τριών ετών και την κάλυψη δαπανών στελέχωσης και λειτουργικών εξόδων για δύο έτη από τη δημιουργία και τη λειτουργία εκάστου κέντρου με συνολικό προϋπολογισμό 20 εκατ. ευρώ.

Το ποσό προέρχονταν από την τακτική επιχορήγηση του υπουργείου υγείας προς το ΚΕΕΛΠΝΟ. Εκταμιεύθηκε δε για το σκοπό αυτό ποσό 10.249.000 ευρώ. Ωστόσο τα χρήματα αυτά δεν διατέθηκαν για τους παραπάνω σκοπούς, αλλά αντιθέτως χρησιμοποιήθηκαν για τη μισθοδοσία του προσωπικού του ΟΚΑΝΑ, γεγονός που οδήγησε το ΚΕΕΛΠΝΟ στις 18 -5- 2012 στην καταγγελία της προγραμματικής σύμβασης.
Να σημειωθεί ότι για την υπόθεση διενεργήθηκε έλεγχος από το σώμα επιθεωρητών υπηρεσιών υγείας και πρόνοιας (ΣΕΥΥΠ), ο οποίος επιβεβαίωσε τη βασιμότητα των καταγγελλομένων.

Μάλιστα, μετά την κατάθεση στη Βουλή ερώτησης σχετικά με την μη απόδοση από τον ΟΚΑΝΑ προς τα Κέντρα Πρόληψης των εξαρτήσεων και προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας ποσού 7 εκατ. ευρώ. προερχομένων από την ετήσια επιχορήγηση του υπουργείου Υγείας επιβεβαιώθηκε ότι ενώ ο ΟΚΑΝΑ είχε λάβει κατά το χρονικό διάστημα 2009-2013 συνολικό ποσό 37.600.00 ευρώ, δεν είχε αποδώσει προς αυτά τα κέντρα πρόληψης ποσό της τάξης 5,5 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του τότε πρόεδρο και διευθυντή ΟΚΑΝΑ το ποσό αυτό αποτέλεσε αντικείμενο προσωρινού εσωτερικού δανεισμού, προκειμένου να καλυφθούν έκτακτες οικονομικές ανάγκες του Οργανισμού.

Δεν προσκομίστηκαν ωστόσο – στο πλαίσιο της έρευνας – σύμφωνα με πληρηφορίες αναλυτικά στοιχεία, από τα οποία να επαληθεύεται ότι η πρακτική αυτή βασίστηκε στις αρχές της χρηστής οικονομικής διαχείρισης και ότι ήταν δικαιολογημένη ή αναπότρεπτη.

Τέλος, η εισαγγελία αρχειοθέτησε το σκέλος εκείνο της δικογραφίας σχετικά με καταγγελία περί έκτακτης προμήθειας φαρμακευτικού σκευάσματος. Και αυτό διότι, από την έρευνα δεν πιθανολογήθηκε ότι η εν λόγω προμήθεια υλοποιήθηκε κατά παράβαση των κανόνων επιμελούς διαχείρισης ή ότι προκάλεσε ζημία στην περιουσία του ΟΚΑΝΑ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου