Κυριακή 28 Σεπτεμβρίου 2014

Αυτοί είναι οι Πατρινοί που παίζουν τη ζωή τους κορώνα - γράμματα


Τουλάχιστον 30 άτομα βρίσκονται σε καράβια που διέρχονται την διώρηγα του Σουέζ με κατεύθυνση το νότο.


Πατρινοί καταλήγουν να φυλάνε πλοία στη διώρυγα του Σουέζ, την Ινδία, στον Ινδικό ωκεανό, το κανάλι της Μοζαμβίκης, την Αραβικής θάλασσα ή στον κόλπο του Άντεν. Και όλα αυτά, για να μπορέσουν να εξασφαλίσουν χρήματα για να την βγάλουν, ελέω ανεργίας, και για να καλύψουν οικονομικές υποχρεώσεις που δεν μπορούν να περιμένουν...


Η συμμετοχή σε πληρώματα ασφαλείας σε φορτηγά πλοία ξεκίνησε πολύ παλιότερα, όταν οι Σομαλοί αναβίωσαν τη σύγχρονη πειρατεία. Η ασφάλεια, ωστόσο, των ελληνικών πλοίων γίνεται τα τελευταία επτά περίπου χρόνια.


Οι «σύγχρονοι μισθοφόροι» στέκονται απέναντι στους πειρατές και εάν χρειαστεί... «απαντούν» με πυρά προκειμένου να προστατεύσουν το καράβι, το πλήρωμα και το φορτίο, ώστε να φτάσουν χωρίς πρόβλημα στον προορισμό τους.


Η Πάτρα σταδιακά αποκτά... «παράδοση» και σε αυτό τον τομέα, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, περισσότεροι από 30 Πατρινοί, απασχολούνται ανά τακτά χρονικά διαστήματα ως μέλη πληρωμάτων ασφάλειας σε καράβια παρέχοντας ασφάλεια και όχι μόνο.


Παλαιότερα, ο αριθμός ήταν μονοψήφιος και σχεδόν ανύπαρκτος. Με ιδιαίτερη δυσκολία κατάφερναν οι «σύνδεσμοι» να πείσουν κάποιον ώστε να ενταχτεί στο δυναμικό μιας ομάδας ασφαλείας σε ένα τέτοιο πλοίο.


Όμως η οικονομική κρίση και η τρομακτική αύξηση της ανεργίας οδήγησε και σε αύξηση του αριθμού των εθελοντών. Όπως αποκαλύπτει στον «Κόσμο» ένας από τους «συνδέσμους» που αναζητούν εθελοντές για ασφάλεια κατά της πειρατείας, με την απαρχή της κρίσης άρχισε να γίνεται ευκολότερη η δουλειά του, αυτή δηλαδή του εντοπισμού νέων που να το... λέει η καρδιά τους.


Και προσθέτει ότι με αφορμή την εδραίωση της ύφεσης και το χάσιμο θέσεων εργασίας, εδώ και τουλάχιστον έναν χρόνο έφθασε στο σημείο να μην χρειάζεται καν να ψάχνει ο ίδιος, αφού, όπως λέει χαρακτηριστικά, τον βρίσκουν... μόνοι τους οι ενδιαφερόμενοι εθελοντές!


«Από την Πάτρα έχω μια λίστα με τουλάχιστον 30 άτομα διαθέσιμα ενώ καθένας εξ αυτών, κάθε φορά μου φέρνει όλο και κάποιον καινούργιο φίλο του που επιθυμεί να δοκιμάσει να κάνει ένα ταξίδι», αναφέρει στον «Κόσμο» ο «σύνδεσμος».


 


ΕΩΣ ΚΑΙ 15.000 ΕΥΡΩ ΤΟ ΜΗΝΑ !Και άτομα της... διπλανής πόρτας


Προσθέτει μάλιστα ότι κατά κύριο λόγο αυτοί που επιλέγονται είναι άτομα που έχουν κάνει στις ειδικές δυνάμεις ή έχουν ασχοληθεί με εντατική γυμναστική. Ωστόσο υπογράμμισε ότι για να συμπληρωθούν οι ομάδες ενίοτε χρησιμοποιούνται και πολίτες της... διπλανής πόρτας, αρκεί, όπως λέει... «να ξέρουν και να μπορούν να πατήσουν σκανδάλη, αν σε περίπτωση χρειαστεί...».


Οι μεγάλες εφοπλιστικές εταιρείες υπογράφουν με την εταιρία security συμβόλαια για την μισθοδοσία των ανδρών και το κέρδος της εταιρείας. Ένας μέσος μισθός για έναν άνδρα που αποφασίζει να εργαστεί ως φρουρός σε πλοίο, φθάνει έως και τις 7.000 ευρώ για την αποστολή, ανάλογα με το χρόνο εν πλω.


Δηλαδή, τα χρήματα φθάνουν σε αυτό το νούμερο όταν το μέσο ταξίδι διαρκεί έως και τρεις εβδομάδες. Σε περίπτωση που κρατά λιγότερο από 10 μέρες, οι αμοιβή μπορεί να πέσει κάπου στα 3.500 - 4.500 ευρώ, αρκετά όμως χρήματα για μόλις 10 μέρες εργασίας. «Πράγμα που σημαίνει ότι μέσα σε ένα μήνα μπορεί κάποιος να βγάλει ακόμα και 15.000 ευρώ» τονίζει ο «σύνδεσμος».


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου