Είναι ένα βιβλίο που η θεματογραφία του αντλείται από τα δύσκολα χρόνια του απελευθερωτικού αγώνα του ’21 μέσα από χιλιάδες σελίδες ιστορίας. Ανάμεσα από πάμπολλες στιγμές ηρωισμού και αυτοθυσιών, ελληνο-ελληνικών διαφωνιών και δολοπλοκιών αφήνει να ξεπροβάλλουν στιγμές καθημερινής ζωής, τολμηρά ερωτικά στιγμιότυπα που οι αγωνιστές απομνημονευματογράφοι και οι σύγχρονοι ιστορικοί της Επανάστασης διέσωσαν και μετέφεραν με την ιστορική τους γραφίδα στο μέλλον.
Ο συγγραφέας, εκπαιδευτικός - φροντιστής στο επάγγελμα, συλλέγει σε ενιαίο σύνολο ερωτικά περιστατικά για δεκαπέντε πρωτεργάτες της Επανάστασης, που ο καθωσπρεπισμός και η περίσσεια της ιστορικής υποκρισίας των μεταεπαναστατικών χρόνων και ύστερα δεν επέτρεψαν την ανάδειξη τους.
Τολμηρά γεγονότα που κάποια καθόρισαν σημαντικά την εξέλιξη του αγώνα, αλλά «παράπεσαν» και δεν αναφέρονται στα σχολικά βιβλία της ιστορίας. Από την άλλη πόσο εύκολα σε μια νεολαία, που της προτείνονται σχολικά ιστορικά εγχειρίδια αποστεωμένα από αληθινή γνώση, εφοδιασμένη με μηδενική σχολική σεξουαλική διαπαιδαγώγηση μπορούν να μοιραστούν τέτοιες «ροζ» ιστορικές εικόνες;
Πόσο εύκολα γίνεται αποδεκτή η εκδοχή, ότι ο Πρωτομάρτυρας Ρήγας Βελεστινλής κατηγορήθηκε για βιασμό; Ότι η Μαντώ Μαυρογένους, η αρχόντισσα της Μυκόνου πέθανε πάμφτωχη διαθέτοντας όλη της την περιουσία για τις ανάγκες του αγώνα, αλλά και πικραμένη από την κατάληξη του έρωτα της με τον πρίγκιπα Υψηλάντη; Πώς να δεχτεί η αγγελικά πλασμένη ελληνική κοινωνία τις ομοφυλοφιλικές, αιμομικτικές και παιδοφιλικές αναζητήσεις του ελληνοποιημένου λόρδου Βύρωνα;
Δύσκολα «χωνεύεται» από τη μία ο άδικος χαμός της καπετάνισσας Μπουμπουλίνας και η χειραφετημένη ζωή της στη διάρκεια του αγώνα και από την άλλη ο σκοτωμός του Πάνου Κολοκοτρώνη μέσα στην κορύφωση των εμφύλιων μαχών.
Με πιθανή την εκδοχή ότι η δολοφονία του ήταν αποτέλεσμα του «κέρατου», που φιλοδώρησε η γυναίκα του Ελένη - κόρη της Μπουμπουλίνας - το σόι των Κολοκοτρωναίων. Πώς να αποδεχτεί η αδούλωτη ελληνική ψυχή ότι ο στρατάρχης της Ρούμελης Γεώργιος Καραϊσκάκης επειδή ήταν «μούλος» δεν γινότανε αποδεκτός από τα αρματολίτικα τζάκια της εποχής. Είναι γνωστό ότι ο γιος της καλόγριας που τον είχε απαρνηθεί ο πατέρας του ζώντας στη χλεύη και την καταφρόνια, έγινε ο «πρίγκιπας» της αθυροστομίας.
Το λιοντάρι της Ρούμελης δεν αρνήθηκε τη φύση του και ιστορείται ότι μέχρι τον άδικο χαμό του είχε για σύντροφο την τουρκοπούλα Μαριώ. ΟΘεόδωρος Κολοκοτρώνης, ο γέρος του Μοριά, ζωντανό μνημείο ανδρισμού, δεν έμεινε πίσω και στα 66 του χρόνια «έσπειρε» τον Πάνο το νεότερο με την καλόγρια Μαργαρίτα. Γιατί δεν πρέπει να γνωρίζει ο νεοέλληνας ότι ο πρωτεργάτης της επαναστατημένης Αχαΐας, το αρχοντόπουλο της Βοστίτσας, ο Αντρέας Λόντος, αυτοκτόνησε πικραμένος από την αντιμετώπιση της ελληνικής πολιτείας, πάμφτωχος και καταχρεωμένος πληρώνοντας έτσι το πάθος του για μία Ιταλίδα πριμαντόνα, που είχε ξεσηκώσει στα χρόνια του Όθωνα την κοσμική Αθήνα;
Τι θα χαλούσε τα ελληνοπρεπή ήθη εάν γινόταν γνωστό ότι ονομαστοί κλέφτες και αρματολοί ήταν λάτρεις του «ποδόγυρου» και τα ερωτικά τους κατορθώματα αποτέλεσαν λαμπρά μνημεία ερωτικού σουρεαλισμού;
Η προσπάθεια της συντεταγμένης ελληνικής πολιτείας να απογυμνώσει τους αγωνιστές από την πραγματική τους ανθρώπινη συμπεριφορά μεταφέρει λανθασμένη εικόνα για το χαρακτήρα τους, βασικότατο συστατικό της δράσης τους. Προσπάθεια που βόλευε να παραμένουν οι πρωτεργάτες της επανάστασης του 1821 άνθρωποι με ακηλίδωτη την ηθική τους.
Παρουσίες αγγελικές χωρίς σαρκικές επιθυμίες, όντα απαρνηθέντα την ανθρώπινη φύση τους. Μένοντας οι ερωτικές τους ζαβολιές στο χρονοντούλαπο της ιστορίας μένει άγνωστο και το κοινωνικό πλαίσιο της εποχής αναφορικά με την οικογένεια, τα θέματα γάμου και τη σεξουαλική συμπεριφορά των ταλαιπωρημένων ραγιάδων. Ο φιλόδοξος στόχος του βιβλίου είναι μέσα από “Τα ερωτικά του ’21” να δημιουργηθούν οι πραγματικές συνθήκες καταρχάς για πιο εύπεπτη αφομοίωση της ιστορικής γνώσης και στη συνέχεια για αντικειμενική αποκατάσταση της ιστορικής αλήθειας.
Ο συγγραφέας προσεγγίζει την ερωτική ζωή των ηρώων με μεγάλη προσοχή τεκμηριώνοντας τα γραφόμενα χρησιμοποιώντας μεγάλο σύνολο πηγών που αναφέρονται σε βιβλία της εποχής, σε μεταγενέστερες έγκυρες εκδόσεις, σε αρχειακές μελέτες, σε έντυπα και πιστοποιημένα έγγραφα.
Στη μελέτη της ερωτικής τους ζωής έχει σαν γνώμονα ότι οι αγωνιστές του ’21 θυσίασαν τη ζωή τους, τις οικογένειες τους και τις περιουσίες τους για να είμαστε όλοι εμείς σήμερα τουλάχιστον «δυνητικά ελεύθεροι».
Βασικός του στόχος είναι να μην θαμπώσει την δράση και την προσφορά τους στον απελευθερωτικό αγώνα αλλά αντίθετα δημοσιοποιώντας την προσωπική τους ζωής, να αναδείξει την παρουσία τους στα επαναστατικά δρώμενα της εποχής. Ταπεινή φιλοδοξία του συγγραφέα είναι κάποιοι νεοέλληνες μέσα από τα προσωπικά δεδομένα ορισμένων πρωτεργατών της επανάστασης που παρατίθενται να ανακαλύψουν την ομορφιά της, να την γνωρίσουν και να ταξιδέψουν μαζί της στα πολεμικά παραδόξως ρομαντικά εκείνα χρόνια, τα σημαντικότερα της σύγχρονης Ελληνικής ιστορίας.
Το βιβλίο προλογίζει ο πατρινός δικηγόρος-συγγραφέας, Χρήστος Μούλιας και θα παρουσιαστεί στην αίθουσα του Επιμελητήριου Αχαΐας την Κυριακή 27 Απριλίου 2014 και ώρα 18:30΄ από τις εκδόσεις “Διαπολιτισμός”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου